Peking2012.reismee.nl

Aankomst en dag 1 Peking

Wang ping onze taxi driver waar ik in Nederland al contact mee had stond te wachten. Hij had een mini bus met airco en dat was welkom want het is zo ontzettend heet hier.

Cool
Benauwd en vies warm. We gingen even ontbijten bij de Mac dat is goedkoop joh een mc egg
Laughing
met koffie is 80 cent. Daarna besloten we om gelijk met hem aan onze halve dagtour te beginnen om toch enigszins wakker te blijven. We startte de tour bij de tempel van de hemelse vrede dat was enorm veel lopen maar zo mooi. Ondertussen werd het heter en heter. In het park wat bij de tempel hoorde waren veel ( oudere) chinezen aan het sporten. Denk aan Tai Chi, Tennis, Voetbal, Gymen, Dansen en ballroomdansen. Ook werd er veel gezongen. Chinezen zijn van wat wij tot nu toe hebben gezien een apart volk. Ze spugen op straat, ze legen hun neus op straat en smeren de rest aan een boom of een muur, ze dringen overal voor, ze spreken geen woord engels, ze staren je aan maar ze zijn ook wel vriendelijk. Heel apart en anders dan wat wij gewend zijn. We vervolgde onze wandeling door het park langs de tempel en dit is een tempel gebouwd in de ming tijd waar de keizers kwamen bidden voor bijvoorbeeld een goede oogst. Het is echt net alsof je door een filmset wandelt. Daarna gingen we door naar de Hutongs dat zijn traditionele woningen volgens Ed ' de lokale sloppenwijk' Wang Ping leidde ons door de smalle straatjes en vertelde dat een sommige woningen al waren gerenoveerd en sommigen nog niet. Nou dit verschil zag je echt. Het zijn muren met woningen erachter waar veel families samen wonen. Hoe breder en groter de voordeur hoe ' rijker' de familie! Daarna reden we door naar de antiek straat ik weet even nu niet hoe die heet maar daar hebben we rond gelopen en in een lief schattig koffie huisje een biertje gedronken. Tevens heb ik daar een armband gekocht, meer omdat die mensen zo aardig waren hihih ! We vervolgenden onze weg langs het Tianmen plein het plein van de hemelse vrede en langs de verboden stad om nog even door het Beihai park te wandelen, daar stond een mooie tempel die we tot de helft hebben bedwongen...ik kon niet meer die hitte , de jetlag, al die trappenpfftttt. Wang ping bracht ons naar onshotel het Chengtai Bussiness hotel wat nog enigszins moeilijk te vinden was. Achter ons hotelligt ook een hutong lees: sloppenwijk.

We checkten in en namen een douche we hebben heel even gelegenen zijn toen weer de straat op gegaan. Lekker samen door de winkelstraat wandelen waar je dus Vans *gymschoenen kan kopen voor 10 euro aahhhh ik word nu al gek. Overal leukekleding met leuke prijsjes en dan hebben we deechte mallnog nieteens gezien. We kwamen aan bij de Mac en besloten om nogmaar wat te nemen want het was al lang geleden dat we die mac egg hadden gegeten. Je zou denken dat ze engels spreken bij een amerikaanse tent NOT er wordt een menu gehaald met plaatjes en je mag het aanwijzen. Ze hebben nog nooit van het woord big mac of ketchup gehoord!!!2 menu's warenongeveer 6 euro vijftig samen dus dat valt mee. Daarna weer even in het hotel gelegen pffttt nee niet slapenom vervolgens naar het internet cafe te gaan waar we nu zitten het is nu 19.00 plaatselijke tijd en we gaan zo maar wat eten en drinken. Wezitten in een soort grot met heel veel tieners die aan het gamen zijn, geel vaag maar het hoort bij het hotel dus ik kan de komende dagen hier lekker mijn verhaal typen zonder de deuruitte moeten en de prijs, 65 cent per uur whahahahahh Kortom we zijn moe, bezweet, we vragen ons nog steeds afwaarom we ons zelf dit telkens aan doen maar wezijn ook een team en we houden nou eenmaal van Azie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wordt vervolgd !!!

Ps. Please laat ons vanavond goed slapen !!

Conny

Nou dat was een bewogen eerste dag, maar dat is helemaal jullie ding. Wat een vieze chineesjes joh.
Voor vanavond wens ik jullie een heerlijk nachtrust toe.
kus van ons

Daphne

Jeetje wat een verhaal en het is pas dag 1!!
Volgens mij ook echt een cultuurschok, wist niet dat die Chinesen zo vies waren jak.
En jeuken je handen al om te gaan shoppie, shoppie, shoppie doen haha.
Nou hopen op een goede nachtrust.
Xxx

Nathalie

Zoooo herkenbaar van die spugende Chinezen.
Ik weet nog dat in treinen bordjes stonden met
"verboden te spugen" ipv verboden te roken.

Maar klinkt allemaal super.... geniet vd avonturen.

Colin

Dat wordt 3 weken mac eten :). Gelukkig dat de vlucht voor jullie meeviel.
Dat wordt trouwens een paar liter desinfect halen.
Nog veel plezier

Annemiek

Leuk om te lezen, haha, zo herkenbaar dit!!! Geniet ervan met zijn 2en! ps er is ook een Hardrock cafe en eet NOOIT Mongoolse hot pot :) kus