Peking2012.reismee.nl

Wangfujing Street

Daar zijn we weer.... ik wil nog even iets vertellen over gisteravond, nadat we uitgelogd hadden wilden we gaan eten. We kwamen buiten en het was echt noodweerm volgens Ed zou bij ons thuis de anwb een weeralarm af gegeven zijn. Wij balen want we konden de straat niet op dus even op de kamer wat two and a half men gekeken op de tablet want de tv is helemaal chinees ...net zoals de bioscoop hier. Na een uur konden we naar buiten en de straat was gewoon overstroomd mensen stonden tot hun enkels in het water WTF vaag joh wij wandelden langs de zijkant naar een chinees restaurantje elke winkel lijkt op de plaatselijkse chinees dus dat is wel grappig. Binnen een half uur was dat water al weer gezakt dus dat scheelde. Bij de chinees kregen we een menukaart in het engels maar niets is wat het lijkt. We bestelden beef in sojasaus met rijst. Wat kregen we soort koude rollade met warme rijst en stokjes aahhhh daarna dachten we , we bestellen nog wat en toen hadden we beef met chili pepers nou dat stond onder het hoofdstuk schaap maar volgens Ed was beef beef. Nou er kwam een soort orgaanvlees aan met hele pepers. Ik heb het geproefd maar dat was het dan ook heb er nog nachtmerries van hihi wij willen babi pangang en foe jong hai nou geloof me dat kennen ze hier niet!! Daarna naar bed gegaan en ....goed geslapen!

Vandaag rond 11u maar ff naar de mac want ja wat anders, daarna lekker gaan wandelen en we voelden ons best goed. In de middag nog even gelegen en toen hup naar wangfujing street want daar gebeurt het. Er vielen weer wat druppels dus even een papaplu gekocht, regen of zon iedereen loopt hier met een plu. Onderweg kwamen we een bakker tegen dus ook dat weten we weer ze hebben heerlijke koffie daar. Pinnen was ook lastig want nergens staat het cirrus teken dus dat heeft Ed maar gewoon geprobeerd en het lukte. 4 banken in onze straat en nergens een cirrus teken. Ik heb een blaar op mijn enkel en niet echt relaxte slippers bij me dus onderweg hele fijne soort teva slippers gekocht je weet wel die open dingen die heerlijk zitten van playboy hihi maar ze zijn echt leuk en zitten heerlijk en dat voor 13 euro. Als je chinezen de weg vraagt kijken ze je aan van ' praat niet tegen me' maar dan gaan ze lachen en gaan ze vol in de gebaren super komisch. We kwamen aan bij wangfujing street en daar zitten alle grote merken, nog wel duur hoor wij gaan van de week naar de markt daar is alles cheap. Nu lekker even slenteren, het is daar ook verkeersvrij dus net alsof je door leids loopt. Midden op dat plein stond een bierstube nou je raad het al daar een paar pullen bier achterover geslagen het is natuurlijk ook vakantie. De chinese medewerkers liepen in duitse pakjes super vaag. Weer niet heel duur want een halve liter was 2 euro. Ondertussen was het wat afgekoeld want tjonge het is hier heet het voelt hetzelfde alsof het bij ons gaat onweren dat bedrukte gevoel en dat keer 10 ofzo pffttt het is of vol in de airco of buiten bijna doodgaan vind je het gek dat ik verkouden ben. Daarna terug gaan wandelen en een leuk t-shirt gekocht helaas pastte het broekje dat ik op het oog had niet ' i'm to big' ondertussen vroeg een lief chinees meisje echt zo'n tiener met iphone of ik een foto wilde maken van haar tenminste dat dacht ik nee zij wilde met mij op de foto whahahahah en toen zei ze thamx en liep weer door met vriendinnen ach ja streelt je ego weer. Wederom een poging gedaan om chinees te eten ppffttt gefrituurde kipstukjes met rijst nou het ging redelijk maar je wordt er niet warm of koud van. Het is in ieder geval niet duur je eet en drinkt samen voor 10 euro ofzo. Wel schreeuwen chinezen veel zeg het is overal herrie, ach ed zegt dat komt omdat ze met zoveel zijn. 20 miljoen mensen in een stad die zo groot is als provincie utrecht tja dan moet je wel...en alle taxi's zitten telkens vol met chinezen dus ook dat moeten we nog regelen ....

Morgen gaan we naar een markt denken we en we willen zelf nog de dierentuin en verboden stad doen. Zondag haalt wang ping ons op voor een 3 daagse tour dus we hebben tot en met zaterdag om onze eigen dingen te doen. Dinsdag avond vliegen we door naar Vietnam.

We gaan nu nog een biertje doen ....proost en tot morgen