Peking2012.reismee.nl

Shopping Time !

Vandaag lekker uit geslapen, gek genoeg heb ik bijna geen last van de jetlag ...beter ! Ed wel een beetje die bromt zo nu en dan wat hihihi. Nadat we koffie hadden gedronken in het door ons ontdekte super schone koffiebarretje op naar de straat om een taxi aan te houden. Overal langs de straat staan hekken dus het is heel lastig om daar voor te komen om dan een taxi aan te houden. Oversteken is ook lastig want of het nou rood of groen is zebrapad of niet who cares gewoon doorrijden en toeteren,pffttt. Maar goed we hadden vrij snel een taxi en lieten op een briefje zien waar we heen wilden. Wang ping had dit voor ons in het chinees opgeschreven dat werkt wel want we kregen een knik en de meter ging aan. Tevens hadden ze een engels sprekende computer die aangaf wat de bedoeling was. Na een kwartier rijden stopten we, de taxi chauffeur wees een gebouw aan waar inderdaad Ya Show Clothing Market op stond beter. De bon werd geprint en wij konden gaan shoppen. Bij binnenkomst gelijk herrie en vooral veel vrouwen die van alles aan de man probeerden te brengen. Gewoon 6 etages beverwijkse bazar jeeehhhh Ed was wat minder blij maar ik beloofde een biertje en hij ging mee. We zagen schoenen, kleding, souvenirs en massage salons. Ik nam een voetmassage een half uur voor 6 euro ik hou me in want in vietnam ga ik los op dat gebied. Ed had een terrasje ontdekt en zat aan het bier. We namen even de tactiek door en gingen weer op pad, op jacht naar UGG de chinezen noemen ze oehhgeegees nou die waren er genoeg hihi de ene kwaliteit veel beter dan de andere en zo had ik ineens een paar Uggs aan en een paar Dr martens ( Old school) nou toen begon de ellende want je moet echt vet gaan pingelen zij begon bij 1800 ik wilde niet meer dan 450 betalen ze kijken je aan alsof je gek bent maar na een kwartier heen en weer met die rekenmachine eindelijk 450 voor elkaar. Het fijne hier is wel dat ze vriendelijk blijven en niet zo heel agressief doen. Nou zo ging dat dus een tijdje door en de schade is als volgt, 2 diesel shirts voor Ed, een polo voor Ed van Ralph Lauren, Uggs voor Nati, Dr martens , een super cool boxje voor aan mijn telefoon of tablet, nagellak van OPI, 3 rolex horloges en dat was het wel geloof ik. We moeten ons een beetje inhouden hihih. Ze hebben ook veel electra dus dat is echt het kijken waard dat boxje doet het nl supergoed. Het ging weer even regenen en wij zaten onder een parasol op het terrasje aan het bier onze aankopen te bekijken! Helemaal happy....Er zijn ook wel mensen die bedelen hier maar niet eens heel veel, wij hebben deze vakantie besloten om te vooral te schenken aan gehandicapten en dat lukt tot nu toe aardig we hebben een verbrandde man geld gegeven en bij dove meisjes wat prullen gekocht !

Het was al vroeg in de avond en we namen een taxi terug, we zijn nog even over de foodmarket gewandeld ppfftt chinezen eten alles met stokjes en op stokjes. Van slang tot aan schorpioenen liggen daar netjes gesorteerd op stokjes blehhhh. Toch maar weer naar de mac dan ze hebben alleen geen mac salade en daar baal ik wel van, mis mijn sla zo ! Ook nog naar 7-eleven geweest we leven op sandwiches van 7-eleven gevuld met ei, ham , tomaat en gelukkig wat sla, we leven op de mac, ons koffiehuisje met bakker en dat is het wel zo'n beetje dat chinese eten is het gewoon niet voor ons. We lopen hier inderdaad rond met flessen desinfectie want ondanks dat de straten vrij schoon zijn is het hier vies hoor! Aangezien we zondag voor 3 dagen op pad gaan zonder mac in de buurt en er in Vietnam dus geen mac is nemen we het ervan en nemen we ook wat chips mee op de muur want als het eten daar bagger is dan zit ik aan de chips en cola! Morgen vroeg op dan willen we naar de verboden stad !

Reacties

Reacties

con en maas

Gelukkig gaat alles goed.LEkker gunstig kunnen shoppen. Biertje is oké. Helemaal goed dus. Veel plezier verder en wees voorzichtig.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!