Peking2012.reismee.nl

Verboden stad

Aaah de wekker ging vroeg en dat besef je dat je toch wel weer in een ander ritme zit, snel opgestaan en naar de 7 eleven voor een sandwich en wat water. De straat op en gelukkig hadden we vrij snel een taxi, ik liet in het boekje het plaatje zien van de verboden stad en die man ging op weg. Toen we aankwamen het was op zich niet ver want ons hotel ligt in dit gebied bleek dat we aan de verkeerde kant van de entree stonden. Die taxi was weg en het was mega druk op straat. Gelukkig was het niet heel warm en besloten we maar om erom heen te wandelen naar de ingang aan de andere kant, dat is ongeveer anderhalve kilometer lopen want de verboden stad is nl 1 km2 groot, groot dus! Eerst wilden er nog wat chinezen met mij op de foto dus oke even lachen en weer door. Eigenlijk best grappig in Thailand krijgt Ed altijd alle aandacht en hier wil iedereen met mij op de foto. Eindelijk bij de ingang, MEGA DRUK alleen maar chinezen groepen vol chinezen hihi je zag haast geen toerist dus we vielen echt op. We kochten een entree bewijs a 60 yuan het duurste tot nu toe en betraden de verboden stad, we hebben bewust geen gids genomen omdat we het in ons eigen tempo willen doen, soms is dat snel en soms wat langzamer dan de rest, We hadden een boekje en een plattegrond en hebben zo de belangrijkste gebouwen bekeken. Het is wel een magische wereld daarbinnen als je bedenkt hoe ze 5 eeuwen lang daar geregeerd hebben en geleefd hebben in de ming en qing dynastie onvoorstelbaar! De gebouwen zijn groot, mooi en nog zo intact. Door de stad heen loopt een riviertje dat het gouden water werd genoemd. In de eerste instantie dacht ik dat de verboden stad echt een stadsleven heeft gekend met werkende mensen, gezinnen enz. Dat is niet echt het geval het was een keizer die regeerde met mega veel bediendes, concubines, eunuchen en nog meer hulp. Zij leefden in die stad en aan alles hing een ritueel vast zodat het een vrij troosteloos bestaan was. Alles ging volgens een vast ritme, er was geen vrijheid ook niet voor de keizer, ze noemen de verboden stad ook wel de gouden gevangenis. Ondertussen nog met een aantal chinezen op de foto gegaan en wat artistiek werk bekeken van studenten van een universiteit die expositie hadden. Na een aantal uur waren we het echt zat, trap op , trap af verblijf in en er weer uit dus we besloten om een taxi naar het hotel te nemen.

Eenmaal buiten geen taxi te krijgen het lukte gewoon niet, het lukte de lokale bevolking ook niet om voor zich zelf een taxi te regelen dus we gaven de moed op. Aan de wandel dan maar, we liepen langs een hotel wat ik eerst wilde boeken, gelukkig dat we nu deze hebben en ik wist dat die in de buurt van Wangfujing street zou liggen dus wij de weg vragen en met wat handen en voetenwerk slenterden we in de richting van die straat. Onze benen waren op .....eindelijk die straat in zicht en konden we in het winkelcentrum naar een redelijk veilige en schone toilet. Daarna lekker weer op het terras gezeten. Ed heeft nog wat kleding gekocht hahahah raad eens waar ...bij de C&A whahahah humor hij is honkvast, hij heeft een hele leuke korte broek dus die komt altijd van pas. Ondertussen voor de afwisseling een wrap gehaald bij de kentucky en de wandeling naar het hotel begon. Veel gelopen dus vandaag, morgen onze laatste dag hier en dan een 3-daagse toer...spannend! Morgen het laatste bericht en dan denk ik pas woensdag weer ! We vinden het enorm leuk dat jullie meelezen en reacties plaatsen ..dus bedankt daarvoor. Morgen zal ik nog wat over de chinezen schrijven het blijft een apart volk met aparte gewoontes !

Fijne avond iedereen bij ons is het nu 20.55

Liefs Nati en Ed

Daphne

Hallo luitjes,

Hier een berichtje uit het zon overgoten (NOT :( ) hekendorp.
We verblijven hier in een luxe 5 sterren sleurhut haha.
Vannacht wordt ons eerste nachtje hier, dus ben benieuwd... Thijs ligt trouwens al prins heerlijke te slapen.
Leuk verhaal ook weer over de verboden stad ben ook erg benieuwd naar jullie overnachting op de Chinese muur maar dat komt snel genoeg.
Geweldig dat Ed kleding bij de C&A heeft gekocht, humor!!
Thnx voor de accommodatie voorziening haha en kijk uit naar jullie volgende verhaal!
xxx

con en maas

Na die wandeling konden jullie wel weer een voetmassage gebruiken. Lijkt ons erg indruk wekkend allemaal dikke kus vanuir hekendorp kneus zit heerlijk in zijn logeerverblijf x