Peking2012.reismee.nl

Chinezen en Taxi's Pfffttt

Vandaag geen wekker gezet met als gevolg 12.15 pas wakker hihi lang leve het andere ritme, snel opgestaan en bedacht wat we vandaag wilde doen. Het is ons laatste dagje hier in Peking in ieder geval ons laatste dagje op onszelf dus we moeten het er nog even van nemen. We zijn pas 5 dagen weg en hebben het gevoel alsof we alweer een aantal maanden uit de westerse wereld zijn ondanks dat zaken hier natuurlijk ook wel westers zijn. Besloten om na een lekker ontbijtje bij cafe 85 toch nog even naar de Ya Show markt te gaan we kunnen sommige dingen niet helemaal loslaten en we krijgen spijt als ze dat niet in Vietnam verkopen..toch? We hadden nu wel vrij snel een taxi en gingen weer lekker shoppen, toch nog even een voetmassage genomen en ja ja een ipod gekocht voor 12 euro 16gb ben benieuwd. Verder nog een speakertje gekocht en een paar Vans ( gympen) ook kwam er een russisch meisje naar ons toe die graag engels met ons wilde praten want dat studeerde ze , chinezen kunnen geen engels en verder zijn er weinig toeristen behalve afrikanen en indiase mensen die je ziet. We hebben even leuk met haar gepraat, daarna naar buiten en een taxi proberen te regelen NOT dus en dit is echt to far om te lopen dus wat dan...overal ook van die gasten op fietsen met een bak erachter maar ja is dat het dan ? Bij gebrek aan beter 20 yuan afgesproken met zo'n fietsfiguur en cruisen door de stad met een windje in het haar. Ineens stopte hij en begon te schreeuwen, ze schreeuwen overigens allemaal hier. Wij snapten er natuurlijk niets van en hij wilde zijn 20 yuan waarop wij op het kaartje van het hotel wezen en zeiden no no no eerst naar het hotel. Ondertussen gingen er meer mensen om heen staan die zich er mee gingen bemoeien en al het verkeer keek naar ons het was een ongemakkelijke situatie. Die vent begon tegen Ed te duwen waarop Ed natuurlijk terug ging duwen en riep you are a liar hahahah maar goed ik sprak een meisje aan en gelukkig ze kon een beetje engels, ze probeerde te helpen en gaf aan dat meneer de fietstaxi ons hotel te ver vond en nu 20 wilde en pas doorreed als we uiteindelijk 30 zouden betalen. Tevens wist hij de weg niet dus mensen gingen dat aanwijzen...wij opletten natuurlijk want een taxi zat er ook niet in. Na een hoop geschreeuw, geduw en getrek heb ik die 20 gegeven en konden we , fijn: NOT weer aan de wandel en Peking is niet zo groot hoor ppfftttt onderweg stond er een auto geparkeerd en er kwam een dikke jeep aan BOEM gek zo op die geparkeerde auto en wij stonden daarnaast schrok me dood. Gelijk weer een hele groep chinezen erom heen maar gelukkig draaide het nu niet om ons hihi die vent in die jeep reed door dus een hele groep erachter aan ja ja sensatie! We liepen door tot het kruispunt en dachten dan naar links....we liepen en liepen en ineens herkenbare dingen dit was onze straat! Joepie ! Op het visite kaartje staan de straten alleen aangegeven in het chinees dus wij kennen de engelse naam niet van onze straat. Nog wat rondgelopen in onze straat wat gegeten bij de mac voor de laatste keer denken we deze vakantie want nogmaals in Vietnam zit de mac niet en toen onze koffers gereorganiseerd voor morgen want dan gaan we weer op pad. Eerlijk gezegd zijn we daar ook weer aan toe hoor. We missen echt terrasjes enzo dat hebben ze hier niet het zijn allemaal restaurantjes met slurpende en smakkende chinezen en daar ga je ook niet zo gauw tussen zitten.

Samengevat:

De chinezen zijn met veel, soms agressief, schreeuwen, smakken, spugen, kauwen en herkauwen, geen engels, veel SMOG in de stad, geen taxi te krijgen, weinig lekker eten, goed winkelen, mooie cultuur en architectuur, sommige dingen heel goedkoop sommige dingen heel duur, kortom wij zouden echt adviseren om met een rondreis mee te gaan want zelf reizen hier is best lastig, het is te doen maar het vergt een hoop geduld en goeie wandelschoenen. Gelukkig hebben wij wang ping die ons morgen ophaalt voor een 3 daagse tour.

Het programma:

15 juli 9.30 pick up en naar het olympisch stadion, sacred way en ming tombs dan naar de muur, zonsondergang op de muur, 20.00 eten, douchen en onbeperkt bier tot groot vermaak van Ed, 23.00 bedje opzoeken op de muur!!!!!!!!!!!!!!!! AAHHH Spannend!

16juli 6u ontbijten en zonsopgang op de muur, wandelen over de muur, op naar het dorpje cuandixia om 13.00 daar , we logeren voor een prikkie bij een lokale boer !!!!! Ook spannend !

17 juli 8u ontbijt en pick up, zomerpaleis.....( nog iets ) dan de rekening betalen aan Wang ping en naar de airport. We vliegen om 19.35 CA903 is het vluchtnummer met China Air naar Ho chi Minh City ik zal woensdag 18 juli weer bij jullie terug zijn als het goed is!!

Con bedankt voor het oppassen op Kneus fijn dat hij in zijn logeerbak zit, Art en daf have fun in onze sleurhut geef Thijs een knuffel van ons. Voor de rest dank voor de reacties en we spreken jullie van de week weer ! Ik kan hier op de een of andere manier niet op Facebook zodra dat in Vietnam kan zal ik kijken of we wat foto's kunnen plaatsen !!!

Kus van ons

X

Caro

Hoi Nati en Ed,
Wat bijzonder weer om jullie belevenissen mee te lezen. Leuke mensen die chinezen hihi. Ik hoop dat jullie een schitterende ervaring op de muur zullen hebben. Ben benieuwd want de chinese muur staat ook nog steeds op mijn reislijstje. Genuet van de zonsondergang en zonsopgang, indrukwekkend zal het zijn! Met mijn arm gaat het elke dag n stukje beter. Liefs Carolien

con en maas

Het is een apart volk en zijn niet aardig als ze mijn eddie gaan duwen we zijn benieuwd hoe het straks op de muur zal zijn have fun x