Peking2012.reismee.nl

De Chinese Muur

Daar z?jn we weer .......duurde even....

Vanochtend werden we opgehaald door ping om 9.15 bye bye hotel ! We gingen niet naar het olympisch stadion maar to the bell en drum toren, ik type nu op een klote pc in vietnam dus hij pakt niet alle lêtters vandaar een engels woord af en toe. Die torens waren mooi ....toen naar the sacred way oftewel de heilige wegwaar de keizers overheen gingen toen ze overleden. Heel mooi lang pad met mooie beelden en bloed heet. Entree ook bést prijzig , toen gingen we dooor naar de ming tombs daar liggen keizers begraven uit de Ming Dynastie de tombs van de Qing dynastie zijn niet toegankelijk. Ook dit erg mooi en een hele klim....ook zag je de stoel waar de keizer op zat en wat andere stukken uit die tijd. Toen gingen we lunchen bij een lokale boer dat was apart er was een vijver met vissen en die werden gedood waar je bij stond ppfffttt gelukkig bestelde ping goed eten voor ons , kip met rijst en groenten en bier! We reden door naar de muur bij jinshanling geen toeristische plaats. Ping kent de muur beheerder en die regelt ook het slapen.....onderweg zag je de muur al WAUW WAUW WAUW dat gaat maar door. We liepen met de man mee naar zn huisje en ontmoette zn familie we kregen gelijk thee ik nog vragen of het water wel okishihih kwam uiteen put van 6m diep...nou ja gewoonmaar gedaan. Toenbegon de klimvooror dezonsondergang ppfftt alsof je de alpe dhuez opgaat ed en ik gingen samen en eenmaal boven kon je op de muur super vet natuurlijk. Er waren maar een paar mensen dus cool ...we moesten naar 3e toren de wester toren om het goed te zien. Ik bleef 1 toren er voor en ed ging door we hebben genoten zo ontzettend mooi niet te bevatten we zijn ongeveer 2 uur op de muur gebleven en toen terug naar het huisje een wandeling van êen half uur. Daar kregen we bier , onbeperkt en lekker eten ze hadden van alles gemaakt die lieve familie, mag ook wel want slapen op de muur is illegaal en ze vangen best veel geld ervoor ...rond elf uur begon de klim weer ppffttt met bier in je mik lastig hoor en pik donker met wat zaklampen de muur op en we hadden ping gevraagd of hij ook wilde blijven want het is best eng eigenlijk .....boven kregen we een mini matje ên slaapzak dat is het zoek het maar uit en suc6 hihih ed nog wat bier gedronken met ping en een peuk gerookt ...ondertussen in ên hoekje plassen aahhhh en alle horror films die weer boven komen zucht hihi maar goed rond 1u slapen tenminste proberen te slapen en rond 4u wakker ...ik zag 1 wandelaar voorbij komen....het vervolg staat bij 16 juli !