Peking2012.reismee.nl

Laatste dag Peking

Het ontbijt bestond uit uit bapou brood met ei en rice met groenten we hebben weer 1,30 betaald in totaal was de rekening 180 dat is 20 euro ongeveer .....super chill we gingen weer op pad en op naar het dorp Mishouko daar naar de morning markt lekker rauw vlees kijken zo leuk ppfftt en die luchten aahhhhh toen naar het eunuchen museum ( Unics ) we zagen daar hoe ze de penis verwijderden bij de unics en wat de werkzaamheden waren in de verboden stad, ook bezochten we een begraafplaats van unics dat was ook indrukwekkend. Ook zag je de laatst levende unic op foto en wat er met ze gebeurde na hun werk in de stad. Ze konden niet trouwen of kids krijgen. Bizar he dat je geslachtsdeel wordt verwijderd omdat de keizer bang is dat je 1 van zijn vele vrouwen, concubines aanraakt. Toen gingen we naar het zomerpaleis dat is megagroot een meer, een park en een paleis we kregen 2u om daar te relaxen en te wandelen heerlijk ....ondertussen weer veel op de foto daar ! Toen nog even naar de mac en hup naar het vliegveld ! We namen afscheid van Ping en hebben een top ( Lees Zware ) week gehad in Peking , met gemengde gevoelens gaan we weg en de muur gaat nog verder in onze gedachten ......we konden bij air china nog kiezen waar we zaten , eerst begreep ze ons visum niet en ik dacht nee he daar gaan we dan , gelukkig werd het duidelijk dat we een visa on arrival hadden en eindelijk na een paar uur zaten we in het vliegtuig ppfftttt 5u lang turbulentie aahhhh we hadden 3 nederlandse gasten ontmoet die al 2 dagen onderweg waren via beijing om in ho chi minh te komen , zij vlogen van dusseldorf-munchen-beijing-ho chi minh dus wij hadden niks te klagen met maar 5u vliegen...eenmaal daar duurde de visum aanvraag een half uur en 50 dollar lichter, zorg dat je dollars hebt want daar kan je met bijna niks anders betalen ....weer door 6 controles en zo waren we in Saigon !!!!!!!!!!!!!!! We namen afscheid van die gasten en gingen pinnen het was 1u snachts dus geen prettige tijd , gelijk opgelicht door een taxi driver want hij vroeg 20 euro nou ja wij wilden naar het hotel ....bij aankomst was het hotel dicht en het was al 2u NEEEHHHHH hahahah gelukkig waren er mensen buiten en die begrepen het en klopte op de deur en ineens ging alles open en die gozer van de receptie lachte en zij ' Eindelijk zijn jullie er ' In het engels dan he hahahah boven gauw ons bed ingedoken , morgen zien we wel verder !

See u all !

con en maas

Wat een geluk dat jullie nog het hotel in konden je moet er niet aan denken zeg. Ja wat zielig he die mannen zonder snikkel alleen om dat die keizer dat zo beslist wat een ego x x