Peking2012.reismee.nl

Ho chi minh city / Saigon

Lekker uitgeslapen en op pad gegaan ! Struinend door de straten van saigon kwamen we erachter dat ons hotel wel wat verder ligt van het centrum dan wij wilden maar ja lopen is goed voor je , met een kaart in de hand op weg naar bacpackers area , daar heerlijk in de bar gezeten toen het regende en buiten gezeten toen het droog was. Eindelijk weer lekker eten, curry's , rijst, beef , kip , wat je maar wil en alles betaalbaar. We raakten aan de praat met wat australiers en zij reizen ook nog door en wie weet gaan wij mee...we hebben nl nog geen idee wat we gaan doen! Hoi an in het midden is 22 u met de bus dat gaan we echt niet trekken en de tijd wordt ook steeds korter want we willen hier ook nog dingen doen. Oversteken is een ramp je moet doorlopen terwijl je belaagt word door 100derden brommers maar goed zij anticiperen op jou als je gaat klungelen op straat volgen er ongelukken, de vietnamezen zijn vriendelijk maar die australiers hebben wel wat incidenten gehad dus goed op alles letten. Er zijn geen internet cafes wel wat pc in kleine hotels daar zit ik nu en wifi overal dus straks weer op facebook via mijn phone heerlijk ! Veel kinderen want de bevolking is 70 miljoen waarvan de helft onder de 21 is ....je ziet hier weer van alles ...we denken eraan om naar dalat en nha trang te gaan en dan is het voorlopig weer genoeg want we zijn vrij moe nu na china. Ook willen we noord vietnam een keer combineren met laos en birma maar dat terzijde. Het is lastig omdat we nu zo graag willen chillen aan het strand dat we tegen een busreis op zien. Het is 4 uur rijden naar dalat en dan 6u naar nha trang, in 1 keer naar nha trang is 10u in de slaapbus en het kost 12 dollar een enkeltje. We kunnen ook dichterbij naar het strand bij Pan Thiet maar dat is minder leuk dan nha trang wij denken dat pan thiet te rustig is ! Morgen zien we wel verder ja toch ...heerlijk de hele avond met australiers gekletst en gegeten en toen weer naar bed !

Slaap lekker

X