Peking2012.reismee.nl

Cu chi tunnels

Gisteravond nog lekker op terrasjes gezeten en met veel mensen gekletst zo leuk lekker genieten van de lokale bevolking en we zitten in een restaurantje/terrasje waar de mensen ook heel aardig zijn we hebben een leuke australische gozer ontmoet die de dag na Ed 33 wordt dus gezellig met hem proosten ! Hij heet Steve en reist al 3 maanden door Azie met een vriend maar ze gaan hun eigen gang dus wij zitten met Steve !

Vandaag is Ed jarig ...Gefefeliciteerd en we gaan naar de Cu chi tunnels de bus kwam te laat en wij hadden een kleine hangover mn ed natuurlijk! To much beer hihi het was ongeveer 1.20 rijden met ên mini bus en toen begon de tour door het cu chi gebied, het is vrij commercieel maar je moet het gezien hebben. De geschiedenis van Vietnam is erg kort en beperkt dus er zijn niet heel veel oude zaken die je kan bezoeken meer steden. We liepen door een jungle/bosrijk gebied en de gids tonny vertelde veel hij had ook in de tunnels geleefd. Ze hadden 3 lagen, 1 was op 4m diep, 2 was op 6m diep en 3 was op 10 meter diep wauw , na een film mochten we in een deel van een tunnel damn dat was smal zeg , onderweg zag je veel poppen die erbij zaten zoals de soldaten destijds zaten. Ze hadden lucht gaten en ze hadden veel trucjes om de amerikanen te weren. Er zijn 50.000 vietnamezen gedood en 1.200 amerikanen dus dat is nogal een verschil. Ed heeft 30m ofzo door die tunnels gekropen ik niet echt want het was zo benauwd en ik vond het zo donker en smal iieehhhh . We kregen thee en een soort aardappel en toen langzaam aan terug naar de bus. De vietnamezen waren wel slim ze pikten spullen van de amerikanen en legde dat overal neer zodat de honden die de amerikanen bij zich hadden het spoor niet roken. Ze maakten ook hun eigen vallen en wapens en die zagen we ook ...zag er eng uit hoor al die boobytraps.

Terug zijn we ff gaan relaxen tenslotte zei ed dat ie zich oud voelt vandaag hihi toen gingen we naar de kapper en dat was zo lekker en cheap , 4 dollar voor ed knippen en ik had wat andere dingen genomen a 7 dollar damn so cheap ! Toen lekker wat gaan eten en drinken met Steve! was weer een leuk dagje !

X

maas en con

Ja, dat was een vuile oorlog toen. En voor wat !! Wel beangstigend en heftig die tunnels. Je zou maar opgeroepen zijn! We zijn blij dat de Vietnamezen aardig zijn. De Mekongdelta lijkt me overweldigend. Het strand lijkt ons ook wel leuk.
Veel plezier en mooie ervaringen verder.

Xx con en maas

Caro

Inderdaad een oorlog die velen levens gekost heeft. Smal en diep zeg die tunnels op 3 niveaus....voelt heel benauwd. Bijzonder om het gezien te hebben.

Liefs, X Caro