Peking2012.reismee.nl

Witte en rode zandduinen!

Gisteren voor het eerst weer heerlijk ontbeten ze hebben hier een ontbijtbuffet, anders dan in al die guesthouses daar hadden we of geen ontbijt of je krijgt 1 broodje met jam of met ei. Kortom dit is weer luxe nu dus! Daarna hebben we de was weggebracht het kost hier 80 cent per kilo uiteraard laat ik in Ho chi minh alles wassen zodat het schoon mee terug gaat en ik thuis geen wasjes hoef te draaien hihihi We besloten om een tour te boeken die een halve dag duurt in de middag. Daarna nog even bij het strand gezeten er zijn mega veel schelpen hier dus wij hebben er veel verzameld. Geen idee of je ze mee mag nemen eigenlijk !

Om 2 uur meldde we ons bij het tourbureautje wat van ons hotel is en daar kwam de bus. Er kwamen weer mensen te laat hihi dat heb je altijd.....we begonnen in een vissersdorp het eerste wat we zagen was een brommer met een man en een vrouw erop en in het midden een mega vis , ook zag je veel vissersbootjes en tradiotionele 1 persoonsvissersbootjes lijkt een beetje op een grote halve kokosnoot waar ze in zitten. Mui ne staat ook bekend om zijn verse seafood dus dat is lekker. We vervolgden onze weg naar de witte zandduinen en die zijn mooi en groot een heel uitgestrekt gebied van alleen maar zandduin. Lijkt wel een beetje woestijnachtig maar toch groeien er dingen vaag joh. We konden een squad huren voor 20 minuten maar besloten erover heen te gaan lopen. Al wandelend veel leuke foto's gemaakt en ons verbaasd over dit gebied! Het stond in de top 10 van mijn Globus reisgids(je) dus ik ben blij dat we dit wel hebben gezien toch wel bijzonder. Na 45 minuten gingen we naar de gele zandduinen, in het droge seizoen zijn ze geel en nu in het regen seizoen zijn ze rood. Overal ligt ook rood zand op de akkers zo vaag. Je wordt belaagd door kinderen die je een matje willen verhuren zodat je er vanaf kan glijden dat kon ook bij de witte zandduinen. We gingen hierheen voor de zonsondergang en die was weer heel mooi. De rode zandduinen waren wat drukker dan de witte dus dat was minder maar alsnog een heel mooi , apart gebied!

Rond half 7 waren we terug en besloten we aan de overkant van de straat te gaan eten bij een familierestaurantje. Mui ne is eigenljk van Phan Thiet en bestaat uit 1 lange straat met veel palmbomen, guesthouses, mini restaurantjes, laagbouw hotels en thats it. Aan de overkant zwom het seafood al in bakken rond dus wij zagen onszelf al smullen. De bestelling ging moeizaam omdat het engels niet heel goed was. Bleek dat ze geen hele grote gamba's had maar kleinere nou ja oke doe die maar. Morgen heeft ze weer grote tiger prawns ben benieuwd. Voor de rest was het eten lekker en ze verkochten ook mijn wijn dus ideaal. Daarna de was weer opgehaald het rook heerlijk en lekker met een wijntje een serie gekeken op de kamer. Morgen de bus naar Ho chi minh gaan bevestigen en nog even van het weer genieten want maandag middag vertrekken we alweer richting Ho chi minh , Time Flies !!!

opa en oma

nou je mag wel een zakboek bij je hebben , als we lezen wat jullie allemaal beleven ! het is wel weer een hele ervaring . we genieten met jullie mee hoor . ja wat ook zo fijn is ,je was voor bijn niks schoon terug krijgen. ik deed de was voor 6 pers in nteiltje ,er waren ook geen wasm op de camping . dat is gelukkig allemaal anders geworden . de paardenmarkt was ook gezellig , wel erg druk maar dat is het altijd . lekker met nbiertje gezeten en kijken wat er allemaal voorbij wandeld . geniet van de mooie dagen . liefs opa en oma

con en maas

We zijn blij dat jullie het naar jullie zin hebben en dat alles soepeltjes verloopt. Veel plezier verder en geniet ze.

Daphne

Jeetje wat een super plek moet dat geweest zijn met dat zand zeker bijna net zo mooi als ons scheveningse strand ;)
Wat een goed idee om al je was te laten doen voordat jullie terug komen, scheelt een hele hele hoop en kan je meteen neer ploffen op je bankje.
Wij zijn ook weer terug van "onze" vakantiecrib. Zware nacht gehad want er was een ongenodigde gast: een mug, pfff allebei lek gestoken.
Je schoonmoeder is ook weer druk in de weer geweest en heeft de zijkant van de deur gemaakt. Erg netjes geworden.
Nou zoals altijd genieten nog maar!!!
Liefs van ons