Peking2012.reismee.nl

Onze excursie gaat niet door!

Goedemorgen iedereen, wij balen een klein beetje.....vandaag zouden we naar de watervallen gaan, helemaal haasten om 8u klaar te staan ( het is nu 8.24) staat er een jongen van de touroperator ....hij zegt ' tour is deleted , i'm so sorry, here is your money ' geen idee waarom de tour niet door gaat , ach ja kan gebeuren en we hebben al wat watervallen gezien in ons leven maar toch ....wel jammer! Nu klaar wakker en ed is online naast mij de telegraaf aan het lezen en samen zijn we aan het bedenken hoe we deze laatste dag gaan invullen...morgen 8u de bus naar Mui Ne ...zo even een lekker resort inboeken we gaan die 3 nachten voor iets meer luxe aangezien we vrij goedkope accomodaties hadden deze reis! China 30 euro per nacht ( los van de muur dat was duur ) chuandixia 13 euro, ho chi minh 17 euro per nacht per kamer he ! Nu 25 euro per nacht per kamer en in Mui ne gaan we voor 40 euro ofzo hihih In ieder geval deze dag WORDT VERVOLGD !!!!!!

Island tour / Boottocht

Vandaag vroeg eruit en ontbijten om 9u kwamen ze ons ophalen en gingen we naar de haven. Bij de haven was het mega druk vol vietnamezen. We gingen op de boot en we waren de enige touristen met 3 australiers waar we tevens de hele dag mee hebben gedronken en nog gaan afspreken in Ho chi minh city. We gingen lรกng vier eilandjes mun island was de eerste en daar ging ed lekker snorkelen en van de boot springen samen met steward. Ondertussen lekker aan het bier. Toen naar het 2e eiland en op de boot kregen we lunch best grappig, noodles , rice, seafood het was best lekker. Toen wat entertainment aan boord ze gingen zingen hihih toen ging de drijvende bar open een grote zwemband werd in zee gegooid en een gozer zat daarop met drankjes , dus wij ook de zee in want die vietnamezen bleven op de boot. De meesten waren zeeziek dus lekker gezellig. ik ging erin met band en met zwemvest hihihih typisch! Toen gingen we nog een uur chillen op het derde island en op het vierde eiland gingen we in een zee aquarium dat was mooi ! Haaien, nemo's schildpadden enz. Terug naar de haven waar we naar ons hotel werden gebracht. Nu heel moe even snel wat eten en naar bed ik voel die boot nog steeds bewegen pfffttttt Morgen naar de watervallen dus weer een lange dag !

Strand dagje

Vandaag lekker een dagje naar het strand geweest , voor 3euro hadden we 2 bedjes en een parasol heerlijk. Vietnam is een franse kolonie en als het aan frankrijk had gelegen hadden ze van nha trang een soort nice gemaakt. Ik ben zelf een aantal keer in Nice geweest en ik zie overeenkomsten! Vandaag hadden we goed weer niet eens al te heet.

Morgen gaan we een island tour doen met een boot, i know ik haat boten toch maar weer proberen. Donderdag gaan we naar de yang bay watervallen en vrijdag op naar onze volgende bestemming Mui Ne bij Phan Thiet.......Maandag avond zijn we als het goed is weer in Ho chi Minh city daar willen we ook nog wat dingen zien !

Foto's Peking

Mocht je interesse hebben ik heb 39 foto's in 2 mappen geplaatst op mijn album. Ze zijn openbaar dus ga als volgt erheen:

www.mijnalbum.nl

Rechts boven ' openbare albums' aanklikken

Je kan zoeken via : Vakantie / China ( Linksboven )

Of je ziet ons meteen op de foto's het is een map met 19 foto's en een map met 20 foto's beiden heten de mappen Peking 2012

Succes !

Nha Trang

De nachtbus viel mee...de avond voordat we weggingen hebben we met Steve zijn verjaardag gevierd in ons inmiddels vaste lunch/diner restaurantje aan de straat! Het eten is geweldig daar en we begrepen van anderen en merken het zelf dat we niet ziek worden ...beter ! Tevens heb ik eindelijk witte wijn ontdekt , dalat white wine uit de bergen van Vietnam a 1,10 een glas en de smaak is perfect ! Zoals een aantal van jullie weten lees ik veel waargebeurde verhalen zo ook het boek bali bajes van Chapelle Corby een australische die 20 jaar vast zit in bali wegens drugssmokkel, al die tijd dacht ik en vond ik dat ze onschuldig was. Maar niets is wat het lijkt. Ik vroeg aan Steve wat hij van dat verhaal vond tenslotte is hij australier ...hij gaf aan dat ze schuldig was en dat ze uit een slechte familie komt , hij noemde wat details. Dus we raakten in een soort relaxte discussie erover. Zit er een sufdude naast ons die zich ook op een leuke manier mengde in ons gesprek en hij kende weer de zus van Chapelle zij heet Mercedes. Kortom ik begrijp nu dat de drugs die in haar tas zaten eigenlijk van brisbane naar sydney hadden moeten gaan, haar vader gebruikte haar als ' ezel' en dat zij dan doorkon naar Bali, helaas kwam de drugs ook mee naar Bali en haar zus die daar al 20 jaar woont heeft niets gedaan...ze hadden haar uit kunnen kopen. Dus eigenlijk toch een zielig verhaal maar wel leuk voor mij dat ik nu wat meer details weet...helaas moesten we afscheid nemen en zien we steve niet meer hij blijft nog een dag of 6 in ho chi minh en gaat dan na 3 maanden naar huis! Maar we ontmoeten elkaar op Facebook !

We stapten in de bus je moet je voorstellen dat je op een soort ligstoel zit/ligt en dat allemaal in rijen dus erg grappig. Na 3u rijden stopte de bus 1 keer voor 20 minuten en kon je even wat eten of naar het toilet. Daarna ging de bus eigenlijk in 1x door na 2 korte stops. Ik vond de nacht vrij snel gaan en heb toch wat geslapen. Om 7u in de ochtend kwamen we aan in Nha trang eindelijk zagen we het strand. Het is hier qua toerisme en stranden nog niet zo ontwikkeld als in Thailand maar het is wel oke..Wat trouwens grappig was ...wij waren de enige in de slaapbus met een koffer en een aantal meiden waren best jaloers ...hihi dat gesleep met zo'n rugzak is niks voor mij ! Ondanks dat het niet ver was namen we een taxi naar ons hotel. Daar aangekomen werd gemeld dat we 1,5u moesten wachten en dan zouden we 9u een kamer hebben, chill want eigenlijk kon je pas na 12u inchecken. We zijn gaan relaxen bij het mini zwembad op het dak ( 4e etage) en toen gaan douchen en wat bijgeslapen.

Daarna gingen we de stad in ...lekker rondgewandeld en de was weggebracht ook hebben we wifi op de kamer dus kan ik weer appen! Overal folders verzamelt van tour bureautjes om te gaan kijken wat we gaan doen. We hebben tot woensdag ons hotel geboekt maar gaan wel wat langer blijven. Tevens hier ook de wijn ontdekt dus helemaal happy. Morgen gaan we nog een dagje chillen bij zee of bij het zwembad en dan woensdag maar een plan maken. We willen naar verschillende eilandjes met een boottocht, we willen naar watervallen, vinpearl island en terug via Mui Ne dan breken we de busreis van 10u in 2 keer 5u. Daar kan je nog een mooi resort boeken voor een nacht of 2 , denk dat we dat wel gaan doen .....lekker met een hangmatje aan het strand !

Tot morgen

Nati en Ed

Nachtbus

Vanochtend om 12u uitchecken waren we hotel loos hihih dus met een taxi naar tour bureau friends en de bagage opgeslagen. Nu lekker rondhangen want vanavond om 8u nemen we de nachtbus naar Nha Trang een volgens velen leuke strand bestemming. Beetje jammer dat we 10u in de bus zitten ahhhhh maar het is de slaapbus dus ander soort stoelen. Het kost 22 dollar pp retour...we gaan nu een hotel boeken voor een dag of 3 want we hebben een open ticket ....we zien het wel weer tzt!

Straks nog even een masage en de verjaardag van Steve vieren daarna in de bus !

Tot morgen

Cu chi tunnels

Gisteravond nog lekker op terrasjes gezeten en met veel mensen gekletst zo leuk lekker genieten van de lokale bevolking en we zitten in een restaurantje/terrasje waar de mensen ook heel aardig zijn we hebben een leuke australische gozer ontmoet die de dag na Ed 33 wordt dus gezellig met hem proosten ! Hij heet Steve en reist al 3 maanden door Azie met een vriend maar ze gaan hun eigen gang dus wij zitten met Steve !

Vandaag is Ed jarig ...Gefefeliciteerd en we gaan naar de Cu chi tunnels de bus kwam te laat en wij hadden een kleine hangover mn ed natuurlijk! To much beer hihi het was ongeveer 1.20 rijden met รชn mini bus en toen begon de tour door het cu chi gebied, het is vrij commercieel maar je moet het gezien hebben. De geschiedenis van Vietnam is erg kort en beperkt dus er zijn niet heel veel oude zaken die je kan bezoeken meer steden. We liepen door een jungle/bosrijk gebied en de gids tonny vertelde veel hij had ook in de tunnels geleefd. Ze hadden 3 lagen, 1 was op 4m diep, 2 was op 6m diep en 3 was op 10 meter diep wauw , na een film mochten we in een deel van een tunnel damn dat was smal zeg , onderweg zag je veel poppen die erbij zaten zoals de soldaten destijds zaten. Ze hadden lucht gaten en ze hadden veel trucjes om de amerikanen te weren. Er zijn 50.000 vietnamezen gedood en 1.200 amerikanen dus dat is nogal een verschil. Ed heeft 30m ofzo door die tunnels gekropen ik niet echt want het was zo benauwd en ik vond het zo donker en smal iieehhhh . We kregen thee en een soort aardappel en toen langzaam aan terug naar de bus. De vietnamezen waren wel slim ze pikten spullen van de amerikanen en legde dat overal neer zodat de honden die de amerikanen bij zich hadden het spoor niet roken. Ze maakten ook hun eigen vallen en wapens en die zagen we ook ...zag er eng uit hoor al die boobytraps.

Terug zijn we ff gaan relaxen tenslotte zei ed dat ie zich oud voelt vandaag hihi toen gingen we naar de kapper en dat was zo lekker en cheap , 4 dollar voor ed knippen en ik had wat andere dingen genomen a 7 dollar damn so cheap ! Toen lekker wat gaan eten en drinken met Steve! was weer een leuk dagje !

Massage

Vanochtend een heerlijke massage genomen in het hotel !!!! Ed ook want de pijn moet uit ons lijf van de muur en harde bedden hihih het was 10 euro voor een uur en het deed pijn maar was ook lekker! Net heerlijk geluncht en het wordt tijd dat we de was gaan wegbrengen ook gaan we vandaag beslissen waar we morgen heen gaan. Morgen moeten we uit het hotel maar we mogen ook nog blijven het is maar 16 euro per nacht dus tja geen haast , we gaan in saigon nog samen met het boekje lekker burgerlijk een stadswandeling doen naar het war museum en we gaan naar de co chi tunnels we denken we ook nog aan de mekong delta om daar een dagje te gaan varen. Dan is de vraag gaan we eerst nog de bergen in of direct naar het strand wie zal het zeggen we gaan nu lekker een biertje drinken want het is 3u ( het is 5u later hier dan weten jullie dat ) en gaan we maar eens nadenken wat te gaan doen ! In ieder geval hebben we het naar ons zin hier en voelen we ons weer een beetje thuis in ons azie .....we houden jullie op de hoogte maar dat gaat iets lastiger hier dus dan weten jullie dat voor nu veel leesplezier ik kap er even mee zit hier al weer een uur ofzo en ga lekker weer de bar in !